Vervolg week 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van robinvanbeek1990 - WaarBenJij.nu Vervolg week 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van robinvanbeek1990 - WaarBenJij.nu

Vervolg week 1

Door: Robin van Beek

02 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Zo, daar zitten we dan, het is hier donderdagochtend als ik dit verhaaltje upload, rond 11 uur...hier een samenvatting van de afgelopen week.

Woensdagavond hebben we met zijn 3en even wat gegeten bij Haymarket, prima tent, en hartstikke goedkoop….voor $10,-, wat ongeveer €6,50 is…hebben we een grote schnitzel met patat, sla en drinken gekregen. Het eten was ook lekker, en je kunt er gewoon prima zitten en met elkaar kletsen. Daarna zijn we weer even gaan poolen, en helaas is het de jongens weer niet gelukt om me te verslaan :), geen enkel potje…stelletje losers, hahaha.

Ondertussen hebben we ook weer wat nieuwe kamergenoten, stuk voor stuk zijn ze hartstikke aardig, maar toch ook wel weer heel bijzonder. 1 stel slaapt samen in 1 bed, en vindt het gek dat het te klein is, 1 meisje slaapt alleen maar, en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ze komen oa uit : Duitsland, USA, Denemarken, Marokko, Engeland, Frankrijk…je kunt het zo gek niet verzinnen.

Donderdag is dus onze activiteitenweek begonnen, met vandaag op de planning : onze bankpas ophalen en een citywalk doen. Eerst zijn we met de hele groep naar de bank gelopen, waar we in vijftallen werden verdeeld om vervolgens onze bankpassen op te halen. De rest kreeg netjes een bakje koffie/thee aangeboden bij het restaurant in de buurt, om vervolgens met zijn allen weer terug te gaan naar het Ultimate Oz Headquarter. Eenmaal aangekomen begon het helaas te regenen en onweren….dus dat verhaal ging niet door. Al maakte dat niet heel veel uit, aangezien we op woensdag al het e.e.a. zelf hadden ontdekt. Onze reisleider, (Danny, een schot met rode haren) kwam op het idee om in de buurt te gaan lunchen en daarna met zijn allen te gaan lasergamen en/of bowlen. Uiteindelijk waren we rond 4 uur weer terug in het hostel, om even te niksen, in de avond hebben we wat gegeten en zijn we even naar Sidebar geweest(club naast ons hostel).

Vrijdag hebben we de harbor cruise gehad, nadat we er natuurlijk weer vroeg uit moesten, hebben we met de boot een kleine rondvaart gehad. Je had een super mooi uitzicht op het Opera House, de Harbor Bridge en natuurlijk nog veel meer dingen. We zijn voor anker gaan liggen dichtbij een strandje, daar zijn we heen gezwommen en hebben we even op het strand rondgelopen, helaas lag er heel veel glas, en er hebben ook een aantal lui zich lelijk gesneden. Het water was ijskoud, en vooral ook zout…brrrrrr….maar daar wennen we vast wel weer aan. In de avond weer meer zijn allen wat wezen drinken.

Zaterdag zijn we met de bus naar Coogee beach gegaan, ongeveer 1.5 uur lopen van Bondi beach. We hebben dat hele stuk gelopen, om de mooie kustlijn te zien, en om mooie foto’s te maken. De beloning was uiteindelijk dan ook, BONDI BEACH, we kennen het allemaal van de tv, en zo ziet het er ook uit. De stroming is intens, dat verbaasde me eerlijk gezegd wel….als je maar tussen de vlaggen blijft, dan wordt je netjes door de lifeguards gered(petje af voor die mensen). Toen we klaar waren met zwemmen, zijn we met de bus terug naar het hostel gegaan, helaas had onze bus geen luchtdruk meer, dus we moesten eruit, om een andere bus te pakken. Jammer genoeg pakten we een verkeerde stop, dus moesten we weer is 1km lopen, hahaha ;).

En toen was het alweer zondag, de dag dat we op Basecamp zouden gaan. We moesten er vroeg uit, omdat de busreis ongeveer 3 uur zou duren….lekker geslapen, en de reis was zo voorbij.
Toen we aankwamen in Port Stephans, hebben we direct kangaroo Josie gezien…even op de foto geweest…en even gechilled met de rest van de groep. We zijn wezen Sandboarden, we hebben in een 4wd gezeten, op het strand geweest, kampvuur gehad, lekker gegeten, en we hebben dolfijnen gezien. Al met al, het was een super leuk kamp…dat ik niet meer zo snel zal vergeten.

Dinsdag waren we weer “thuis”, helemaal kapot van het kamp en de terugreis, zijn we eerst even op bed gaan liggen, om de zaken weer op een rijtje te krijgen. Daarna boodschappen gedaan(het verbaast je waarschijnlijk, sinaasappelsap is goedkoper dan water). In de avond hebben we met ong. 15 man voor onszelf gekookt en samen gegeten, scheelt nogal in de portemonnee, woensdag hebben we namelijk precies hetzelfde gedaan . In de avond hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan, beetje gepraat en foto’s bekeken, en toen gaan slapen.

Woensdag zijn we eerst even naar de bank gegaan om alles goed geregeld te hebben, zodat we ook via de telefoon etc kunnen overboeken….het was even wat gedoe, maar nu is alles dan eindelijk goed geregeld . In de middag zijn we naar Sealife geweest, mooi aquarium waar je ook onderdoor kan lopen, zoals burgers zoo bijv. maar dan een stukje groter.In de avond weer met zijn allen gegeten, en nu lekker uitgaan en gezellig drinken!!!.

De afgelopen week was geweldig, ik heb zoveel meegemaakt, dat ik het nog niet helemaal kan bevatten…vroeg of laat zal het wel een plaats ergens in mijn grote hersenpan krijgen …..we gaan weer lekker verder genieten, en ik zal foto’s blijven uploaden zodat ik iedereen goed jaloers kan maken.

Bedankt, tot ziens, Dagggggg!!

• 02 Oktober 2014 - 08:40

Evelien:

Jeetje Robin wat een leuk verslag!geniet van de tijd van je leven. Groetjes Evelien

• 02 Oktober 2014 - 12:42

Karin (je Moeder):

Leuk dar jij het zo naar je zin hebt! Ben ik ook tevreden....ben benieuwd n nwe verslagen. Xxx

• 02 Oktober 2014 - 13:37

Dankjewel voor de leuke reacties allemaal!!....ik zal me best doen om nieuwe verslagen etc te schrijven, maar dat zullen er waarschijnlijk steeds minder worden.....komt allemaal wel goed ;)

• 02 Oktober 2014 - 17:05

Harmjan:

Klinkt goed man, geniet ervan!