Einde surfcamp, Whats next?? - Reisverslag uit Thulimbah, Australië van robinvanbeek1990 - WaarBenJij.nu Einde surfcamp, Whats next?? - Reisverslag uit Thulimbah, Australië van robinvanbeek1990 - WaarBenJij.nu

Einde surfcamp, Whats next??

Door: Robin van Beek

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2015 | Australië, Thulimbah

Na bijna 3 maanden is het maar weer is tijd om een verslag te schrijven, dus bij deze :).

In totaal heb ik 3 maanden "gewerkt" op surfcamp, hier heb ik samen met 3 andere koks het eten gemaakt voor +- 90 campers. De dagen werden verdeeld in 2 shifts, en iedere 2e week was je een weekend vrij. Het kwam erop neer dat ik elke ochtend of middag kon surfen, en in mijn vrije weekend kon ik doen wat ik wilde. Vaak ging ik naar Sydney, om met mensen die ik hier heb leren kennen af te spreken.

In de 3 maanden op surfcamp heb ik ontzettend veel mensen leren kennen, mensen die ik zeker nog een keer ga opzoeken, maar ook mensen die ontzettend achterlijk zijn. Er zijn zoveel domme mensen op de wereld, en op surfcamp zie je alles voorbij komen :).

Al met al, ben ik hartstikke blij dat ik de keus gemaakt heb om te werken op een surfcamp, 3 maanden is meer dan genoeg, en ik had in plaats van dit ook veel geld kunnen verdienen. Spijt, heb ik er zeker niet van!!

Na deze 3 maanden ben ik weer terug gegaan naar het plekje waar ik vandaan kwam, namelijk Stanthorpe(thulimbah). Hier werd ik weer herenigd met de mensen waarmee ik in Sydney optrok en waar we verder mee zijn gaan reizen. Lesley, Peter, Stijn en Sander, maar ook heel veel mensen die ik heb leren kennen toen ik de eerste keer hier in Thulimbah was.

Het plan was, om 5 weken te gaan werken, en om 20 maart naar Vietnam te vliegen. De realiteit was helaas iets anders, namelijk : Op het moment dat ik aankwam, is de markt ingestort en was er niet of nauwelijks werk, iedereen die een baan had, maakte weinig uren, en iedereen die op zoek was, kreeg onmogelijk een baan. Daar zat ik dan, goede hoop op een baan binnen een paar dagen, dat sprookje ging dus niet door. Uiteindelijk, naar lang wachten en heel veel series kijken had een oude opa een baan voor me, helaas voor maar 3 dagen, maar het stelde niks voor. Hout sjouwen en vooral veel in de auto zitten, soms leek het alsof ik met mijn opa op stap was, prima baantje voor mij :). Komende dinsdag begint mijn nieuwe baan, bij een aardbeienfabriek, hier worden de plantjes geknipt voor verkoop. Gelukkig moet ik fysiek werk doen, en krijg ik dus per uur betaald, wat niet slecht is met ruim $21,- per uur, en 54 uur per week :). Dit werk ga ik voor 2.5 doen, aangezien ik op 20 maart naar Vietnam vlieg.

Zoals het er nu uit ziet, is het plan als volgt :

2.5 week werken.
2.5 week Vietnam
2.5 week Thailand
5 weken Eastcoast trip Australie, van Cairns naar Melbourne.
rest van de tijd werken om mijn farmwork af te ronden om aan de eisen voor de 2e visum te voldoen.


Waar ik wel ben achter gekomen, is dat je ontzettend veel nieuwe mensen leert kennen, waarvan je met sommigen echt een goede band opbouwt. Zo plotseling dat je deze mensen hebt leren kennen, zo plotseling verdwijnen deze mensen ook weer uit je leven, puur om het feit dat ze andere plannen hebben dan jij. Af en toe is dat wel irritant/lastig, maar een schrale troost is dat ik nog een lange tijd reizen voor me heb, en dus ook tijd zat heb om deze mensen weer op te zoeken :).

Zodra ik aan het reizen ben, zullen er meer verslagen komen, en ook meer foto's. Feit is, dat er op surfcamp en met het farmwork, gewoon niet zoveel nieuws gebeurd, elke week is hetzelfde, en daar wil ik niemand mee lastig vallen :).

Dat was het weer, kort en bondig, maar toch eindelijk weer een verslag (K). Veel plezier ermee.

Laterssssss


  • 27 Februari 2015 - 21:55

    Ger Van Beek:

    Hi Robin,
    Wat ben jij heerlijk aan het reizen en nu Vietnam/Thailand en dan weer een reis in aussie geniet er maar van.
    Ik heb een vriendin in Brisbane en die zegt ook Australia is echt niet meer zo goed dan als het was dit alles door resession maar dat is worldwide.
    Geniet van alles en we will see you sometime.Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4619

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 September 2015

Australië

Landen bezocht: