Hard werken, pfffffff - Reisverslag uit Thulimbah, Australië van robinvanbeek1990 - WaarBenJij.nu Hard werken, pfffffff - Reisverslag uit Thulimbah, Australië van robinvanbeek1990 - WaarBenJij.nu

Hard werken, pfffffff

Door: Robin van Beek

Blijf op de hoogte en volg

25 Maart 2015 | Australië, Thulimbah

Tijd voor weer een verslag, aangezien ik al een tijdje niks van me heb laten horen.

Op dit moment zit ik samen met Marijn in Vietnam, na een lange dag van vooral bus zitten, zijn we weer in ons hotel beland. In het volgende verslag hierover meer, eerst even over de laatste 2.5 week werken in Australië.

Toen ik eindelijk mijn baan had, begon het harde werk. 10-11 uur per dag, fysiek werk...namelijk aardbeienplantjes op een lopende band zien te krijgen, linksom, of rechtsom...als ze er maar op komen. De eerste 2 dagen waren behoorlijk makkelijk, iedereen was fit, had er veel zin in, en eigenlijk stelde het ook niet zoveel voor. Op dag 3 was van dat makkelijke helaas niks meer terug te vinden, mijn armen voelden alsof ik 10 uur op een dag getraind had, en ik had nergens meer energie om die klote plantjes op te tillen.....hoe dan ook, het is gelukt :).

Nadat we het werk eindelijk een beetje door hadden, waren we helaas al vroeg klaar, en kregen we het slechte nieuws te horen dat er voor de komende week geen werk meer was, aangezien het weer te slecht was om de plantjes te groeien, oftewel...weer een week geen werk, en weer $1000,- minder verdiend(die ik toch echt wel kan gebruiken).

Een week later mochten we gelukkig weer aan het werk, en dat heb ik geweten ook. De volgende 9 dagen heb ik gewerkt, en bijna elke dag 10 uur. Na dag 5 was ik dan ook helemaal kapot, en was ik blij als ik een keer een dagje vrij had......helaas waren we niet op de zondag vrij zoals iedereen aangaf, of op de dinsdag daarna, maar gewoon helemaal niet :). Gelukkig was donderdag mijn laatste dag, dus dat was allemaal nog wel vol te houden.

Deze 2.5 weekjes werken zitten er dus weer op, ik zit ondertussen op 1/3 van mijn farmwork richting mijn 2e visum, en ik heb straks nog 3 maanden de tijd om dat af te ronden. Dus, zoals alles er nu uitziet, ga ik makkelijk voldoen aan de eisen voor mijn 2e visum(sorry mam).

Ondertussen is Sander vertrokken richting Brisbane, Peter en Stijn zitten in Nieuw Zeeland, en Lesley is nog aan het bikkelen in good old Stanthorpe(topwijf).

Volgende verslag over Vietnam komt er direct achteraan.

Laterssss(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 4624

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 September 2015

Australië

Landen bezocht: